Handelsbetingelser

Dette er kjøpsvilkår for www.boody.no (boody.no, våre).

1. Generelle opplysninger
2. Betaling
3. Frakt
4. Angrerett
4.1 Angre en del av kjøpet
4.2 Retur 
4.3 Varens tilstand når du sender den tilbake
4.4 Refusjon av kjøpesummen
5. Rett til klage 
6. Retningslinjer for personopplysninger 
7. Klageadgang

1. Generelle oplysninger

Følgende vilkår og betingelser gjelder kjøp på dette nettstedet, www.boody.no, drevet av:

GoBamboo AS (Boody.no)
Org.nr: 917 418 241 MVA
Saksevegen 5
2040 Kløfta
Mailadresse: kundeservice@boody.no
Telefonnummer: +47 97 97 97 55

(heretter referert som, oss eller Boody.no)

2. Betaling

Boody.no mottar betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard og Vipps. Når du bruker et betalingskort, blir betalingen bare trukket fra kontoen din når varen er sendt
Alle beløp er i NOK. Norske kroner og er inkl. Mva.
Boody.no bruker en godkjent betalingsserver som krypterer all kortinformasjonen din ved hjelp av SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Dette betyr at informasjonen din ikke kan leses.
Vi tar ikke betalt for kortgebyrer.

3. Frakt

Boody.no leverer kun til adresser innenfor Norge.
Leveringstid for varer kan være 1-5 virkedager. I travle perioder, for eksempel helligdager og ferier, kan leveringstiden være opptil 10 virkedager.
Hvis bestillingen uventet blir forsinket, vil Boody.no holde deg informert.

All levering av varer skjer via Posten eller budbil. Kjøper er ansvarlig for å oppgi korrekt adresse for leveransen. 

Ordre beløp over kr 399,- sendes fraktfritt – Alle beløp under betaler kr 69,- Vilkårene gjelder for alt salg, med mindre annet er avtalt skriftlig mellom selger og kjøper.

Hente selv kan velges men avtales per epost kundeservice@boody.no eller telefon 97 97 97 55  i forkant av henting da lageret ikke er betjent hele dagen.

Når bestillingen din er sendt, vil du motta et forsendelsesnummer slik at du kan spore pakken din.
Hvis du har andre spørsmål om levering av bestillingen din, er du velkommen til å kontakte oss på kundeservice@boody.no eller ordre@boody.no

4. Angrerett 

Som forbruker har du 14-dagers angrerett når du handler hos oss.

Avbestillingsperioden utløper 14 dager etter dagen du mottok varen din. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en ordre, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottok den siste varen.

I tilfelle avtale om regelmessig levering av varer over en viss periode, går uttaksperioden ut 14 dager etter dagen du mottok den første varen.

Fristen betyr at du har 14 dager fra mottakelse til å varsle oss om at du vil angre på kjøpet ditt. Du kan sende en e-post til boody@gobamboo.no eller bruke standard avbestillingsskjema, som du finner nederst i vilkårene.

Du kan ikke kansellere kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidig.

4.1 Angre deler av kjøpet

Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du muligheten til å sende en eller flere varer tilbake, selv om de ble kjøpt i en ordre.

Vær oppmerksom på at du ikke får refundert fraktkostnadene hvis du angrer på en del av kjøpet ditt.

4.2 Retur

Når du har varslet oss om at du vil kansellere kjøpet ditt, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss.

Vi betaler ikke returkostnadene, og du er ansvarlig hvis skade oppstår under transport.

Av hygieniske årsaker byttes ikke undertøy (boksere, hipsters, truser, bh ol.)

4.3 Varens stand, når du sender den i retur

Hvis varen har mistet verdien, og det er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å bestemme varens art, egenskaper og måten den fungerer på, kan du bare få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du bare kan få fraktkostnadene tilbake.


Vi anbefaler at du sender varen tilbake i originalemballasjen.

Hvis originalemballasjen mangler, kan det føre til en reduksjon i varens verdi.

4.4 Refusjon av kjøpesummen

Angrer du på kjøpet ditt, vil du få pengene tilbake. Hvis varen er svekket, trekker vi beløpet du er ansvarlig for.

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt meldingen om at du vil kansellere avtalen.

Vi vil refundere pengene med samme betalingsmåte som du brukte for kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake betaling til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss bevis på at vi har returnert den.

Varen sendes til:

GoBamboo AS
ATT: Boody.no
Hovinmovegen 14 
2060 Gardermoen

Vi godtar kun pakker som sendes direkte til adressen.

5. Rett til klage

Når du handler hos oss som forbruker, gjelder reglene i kjøpsloven for kjøp av varer.
Dette betyr at du har rett til å klage i 24 måneder.

Hvis klagen din er berettiget, betyr det at du enten kan reparere, bytte, få pengene tilbake eller redusere prisen, avhengig av den spesifikke situasjonen.

Du må klage innen en "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen. Hvis du klager etter to måneder etter at feilen er oppdaget, vil klagen ikke bli godkjent.

Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i riktig emballasje. Husk også å få en kvittering for frakt slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.

Varen sendes til:

GoBamboo AS 
ATT: Boody.no
Hovinmovegen 14 
2060 Gardermoen

Vi godtar kun pakker som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, må du legge ved en detaljert beskrivelse av problemet.

6. Retningslinjer for personopplysninger

Når du handler hos boody.no, har vi brug for følgende oplysninger, for at kunne fuldføre din ordre: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Personopplysningene registreres hos GoBamboo AS og lagres i fem år, hvoretter informasjonen slettes.

Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data, inkludert vår e-handelsplattform Shopify og vårt nyhetsbrevsystem Klaviyo. Bedrifter behandler informasjon utelukkende på våre vegne og kan ikke bruke den til egne formål.

Vi jobber bare med databehandlere i EU eller i land som kan gi informasjonen din tilstrekkelig beskyttelse.

Dataene som er ansvarlige for boody.no er GoBamboo AS

Du har rett til å bli informert om hvilken informasjon vi behandler om deg.
Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette personopplysningene dine hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige for formålet som vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at personopplysningene dine behandles i strid med loven.

Du kan skrive til oss på: kundeservice@boody.no

Se vår Personvernregler.

7. Klageadgang

Hvis du som forbruker vil klage på kjøpet ditt, kan du kontakte boody@gobamboo.no. Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende en klage til:

Forbrukerrådet
Postboks 463 Sentrum
0105 Oslo

www.forbrukertilsynet.no

Hvis du bor i et annet EU-land enn Norge, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her- http://ec.europa.eu/odr


Vilkårene er oppdatert den. 22.01.2019

 

Standard avbestillingsskjema

(Dette skjemaet fylles ut og returneres bare hvis angreretten utøves)

Til:

GoBamboo AS
ATT: Boody.no
Hovinmovegen 14 
2060 Gardermoen

Mail: kundeservice@boody.no

Jeg kunngjør herved at jeg ønsker å utøve angreretten i forbindelse med kjøpsavtalen min for følgende varer / tjenester:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________    

Mottatt den: _______________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift: _________________________________________     

Dato: _________________

(bare hvis innholdet på skjemaet blir kunngjort på papir)